Mobility: Höftrörlighet

Skill Practice: Turkish get ups (minimum 5 per sida med den tyngsta vikten du kan hantera)

Styrka: Deadlift 7 x 1 (7 set av 1 rep, samma vikt genom varje set)
Super Set: Pullups/Viktade pullups 7 x 2 (7 set av 2 reps)

Metabolic Conditioning: “Boromir”
AMRAP 7 min
6 Burpees med 3m lateral “shuffle” (Gör en burpee sen 3m lateral “shuffle” till höger, sen burpee nummer 2 följt av 3m lateral “shuffle” till vänster osv till du har gjort 6 stycken)
10 Left Hand Kettle Bell Swing (Performance: 24kg, Athletic*: 16kg, Health: 12kg)
6 Burpees med 3m lateral “shuffle”
10 Right Hand Kettle Bell Swing (Performance: 24kg, Athletic*: 16kg, Health: 12kg)

*Damer Rx
Skalningsguide: 3-6 rundor
Scale Up: 60kg/40kg Thrusters

Coaching Tips: Efter din första burpee kommer du att förflytta dig i sidled 3m till höger innan du gör nästa burpee, sen byta riktning och göra en förflyttning i sidled till vänster. När du gör One Handed Kettlebell Swings så se till att de når ögonhöjd. Se till att hålla dina skuldror i en bra position när du svingar så att du inte roterar med kettlebellen, det hjälper att möta kettlebellen med den tomma handen i topppen av svingen.

Valfri cashout: 30 sekunder av T2B, 30 sekunder av Squat Jumps, 3 rundor totalt