Mobility: Ingen

Skill practice: Hollows, V-sit och Ring Outs

Styrka: Ingen

Metcon: AMRAP 15 min
5 Tunga Jerks – Shoulder to overhead, från marken (Performance: 70kg / *Athletic: 42,5kg / Health: 30kg)
10 Supinerade Ringrows (Tårna måste vara i samma linje som botten på ringarna för att det ska klassas som ”Rx”
15 Thrusters (Performance: 30kg / *Athletic: 20kg / Health: 15kg)
200m löpning
1 minut vila. Du har möjligheten att skippa eller korta av EN viloperiod vid vilket tillfälle som helst. Det kan vara den första intervallen eller den sista eller vad som helst där emellan, MEN du får bara skippa en gång – så använd det på ett bra sätt!

*Damer Rx
Skalningsguide: 3-6 rundor. Skala upp till 75kg/47,5kg och C2B pullups (istället för ringrodd) för en extra utmaning.

Coaching Tips: Jerks bör vara ”unbroken” de flesta (om inte alla) rundor. Se till att dina ringroddar är STRIKTA. Ingen ”kipping” eller böjning av kroppen och repetitionen är färdig när revbenen tar i din vrist eller fingrar. Bli inte förvånad när du droppar ner till singlar på de här (de blir tuffa väldigt snabbt). Kör på 1-2 set på thrusters och glöm inte att sprinta varenda löpning på grund av den tvingade vilan. En del kommer vilja skippa deras vila efter första rundan men att spara den till näst sista eller sista rundan kan vara en bättre strategi!