De som håller på med CrossFit kan verka som väldigt annorlunda. Vi älskar vår träning. Vi pratar om den hela tiden. Vi klär oss som att vi skulle vara redo att träna precis nu.
Utifrån sett kan vi nog se ut som en kult.

Men de sakerna vi gör – knäböj, armhävningar, pullups och marklyft – är inte direkt okända i andra kulturer och inte heller i vår egentligen. Små barn i Etiopien knäböjer varje dag. Din mormor var antagligen starkare när hon var i din ålder än vad du är just nu.
Vi coachar i saker vi är byggda att göra.

Dina leder är gjorda för att arbeta tillsammans. Ditt hjärta ska slå snabbare ibland. Dina röda blodkroppar har en enorm möjlighet att förstora sig för att bära med sig massor med syre i hög hastighet till alla hörn av din kropp. Du är gjord för rörelse och har utvecklats under tiotusentals år för det.

Du har inte utvecklats för att sitta och äta framför TV:n. Inte heller för Crosstrainers eller ett löpband, lågfettsdieter eller tre set med åtta till tolv repetitioner.
Ta bort alla maskiner och elektriska motorer. Ta bort alla distraktioner: du behöver inte en TV framför dig för att ta dig någonstans. Sluta bry dig så mycket om ditt hår. Undvik de olika benmaskinerna och knäböj istället. Knäböj, knäböj, knäböj. Pressa och dra, klättra och spring, plocka upp och bär. Svettas. Le. Ta fram din inre atlet.
Din kropp vet redan vad den ska göra. Att vara vältränad är egentligen bara att ta bort lager på lager från dig själv, backa tillbaka genom de dåliga valen och dåiga vanorna. Du kommer att komma ihåg hur du ska knäböja som snabbast om du provar att göra det helt barfota, precis som när du var en bebis.
Jag säger inte åt dig att hitta träningen – jag säger åt dig att hitta TILLBAKA till rörelse.

Vill du ha en livlina? Bara klicka här nedanför så hjälper vi dig.

Är du intresserad av att komma igång med oss? Klicka på knappen!

Komma igång!