OM du är det minsta som mig så har du rätt mycket på gång i ditt liv. En massa bollar i luften, barn som ska hämtas och lämnas, karriärer som ska göras, matlådor som ska fixas, tider som ska passas och FBinlägg som måste gillas. Ibland känns det som hundratals microbeslut varje dag. Puh, jag kan bli helt utmattad bara av att tänka på det och tiden, ja den bara springer iväg. 

Som coach så vet man att man måste välja en sak i taget inte minst när det kommer till förändring. Det går inte att ösa 20 cues över en nybörjare och tro att de ska få rätt på det. Och faktiskt så är det så att du inte kan göra det över dig själv heller. Eller det blir i alla fall oftast inte så bra när vi gör det. Därför kommer här EN enkel strategi som du kan använda och som kan göra stor skillnad i ditt liv. Redo????

MINSKA ANTALET DAGLIGA VAL. Är du fortfarande med? Bra. 

Våra dagar är fulla av val; vad vi ska ha på oss, när vi ska gå upp på morgonen, vad vi ska äta, vad vi ska träna osv osv. MEN har du någonsin undrat varför många superframgångsrika personer alltid bär samma kläder???? För att de inte vill slösa sin energi på onödiga saker. 

Här kommer några förslag på hur du kan minska antalet beslut i ditt liv. 

  • Kör på samma ingredienser i maten i en vecka och slipp fundera över vad du ska äta. Dessutom underlättar det för din handling. Själv har jag ätit samma frukost i ett par år nu. Jag hittade en som funkar och det räcker. Det underlättar min vardag enormt. 
  • Planera en vecka i förväg. Du vet troligtvis ditt schema – så du behöver inte göra en massa spontana beslut när du kommer hem, jobbtrött på kvällen. Risken är rätt stor att det blir fel då. Preppa din mat, boka din träning, skriv in familjetid i kalendern. 
  • Sätt klocka på när du ska gå och lägga dig. De flesta sätter en väckarklocka men inte en “gåisängklocka”. Den klockan får dig att gå att lägga dig samma tid varje dag vilket ger dig en bra dygnsrytm och rätt förutsättningar för en bra sömn.

    Du har säkert en massa annat du kan förenkla/välja bort. Do it! Nyckeln till att få mer tid är att göra mindre.

    Nyckeln till bra vanor är tid – att inte hamn i trötthet, stress och tidspress. Den här taktiken gör livet lite enklare och ger dig just mer tid!

    PS. VIll du ha hjälp med att hålla i dina vanor efter t ex 6 Week Challenge eller har du hittat träningen men behöver hjälp med det där andra för att komma vidare – kost, sömn och stress. Snart drar vi igång en 28 dagars Break It/Make It Challenge för dig som vill toppa dina resultat, hitta bra vanor och behöver en push med allt det där runt omkring träningen. Håll utkik efter mer info.