När vi öppnade CrossFit Kungsbacka var vål målsättning aldrig att utveckla elitatleter.

Det är det fortfarande inte.

Ja, vi vill att du ska bli bättre och fixa nya personbästa med jämna mellanrum men vår målsättning är så mycket större än så.

Vår målsättning och vision är och kommer alltid att vara att hjälpa andra att uppnå en livslång nivå av att vara så vältränad att man inte känner sig fysiskt begränsad. Att hjälpa 40-åringen att känna sig självsäker och vältränad nog för att kunna vara med i Korpen fotboll. Eller hjälpa den överviktiga kvinnan i 50-års åldern till en punkt i hennes liv där det inte är speciellt jobbigt att bära fyra påsar med matvaror upp för tre trappor. Att hjälpa 65-åringen att förbättra sin fitness så att hen kan åka iväg och vandra i 4 timmar med hens barnbarn eller flytta en soffa.

Fitness var aldrig tänkt att vara en tävling i hur mycket du kunde lyfta på en skivstång, det handlar om att hjälpa vanliga människor bli mer vältränade, äta bättre och bli mer hälsosamma.

1

Med det sagt så är det rätt coolt att lyfta tresiffrigt…

Vad vi menar med det här är att vår förhoppning är att fitness inte tar över ditt liv. Vi hoppas att det blir en viktig del av ditt liv men att du samtidigt tar dig tid att uppskatta din nyvunna möjlighet att röra på dig och göra saker.

Med tanke på det här så är vi en del av en global grupp som kallas MadLab Group och tillsammans har vår grupp kommit fram till vad vi kallar Prescription for a Great Life. Om du följer det så kommer din träning, fitness, glädje och liv förbättras (eller åtminstone tycker vi det).

Prescription for a Great Life

1. Följ våran kod för Fitness 2 till 3 gånger per vecka

Dyk upp i gymmet 2 till 3 gånger i veckan (eller till och med 4 eller 5 gånger i veckan om det fungerar för dig). Träna med din coach eller var med i ett gruppass för att förbättra din flexibilitet, styrka, snabbhet, kraft, kondition, uthållighet, pricksäkerhet, balans, koordination och agility.

Håll koll på alla dina nummer (tider, vikter och allt det där), lär dig dina styrkor och svagheter, umgås med de runt omkring dig, ha roligt och fira dina framgångar.

2

Lyfta vikter är bara en pusselbit…

2. Ät bra (90% av tiden):

Även om kosthållningen skiljer sig från person till person beroende på mål och behov så är vi övertygade om oprocesserad mat är bäst för optimal hälsa – 90% av tiden. De sista 10%-en betyder bara att det är OK – känslomässigt hälsosamt och nödvändigt till och med – att ta en öl eller en del av en tårta då och då.

3. Spela olika sporter

Gå med i en hockeyliga, spela fotboll, cykla mountainbike eller spela beachvolleyboll på sommaren. Det viktiga är att du använder din kropp och allt de du kämpat för i gymmet. Att spela olika sporter är din chans att få skörda frukten av ditt slit.

Och om du känner dig djärv, testa en ny sport när du får chansen – oavsett om det är golf, tennis eller surfning.

34. Ge dig ut i naturen åtminstone en gång per vecka.

Att andas frisk luft i naturen är känt för att vara bra för oss. Klättra, vandra, campa, åk skidor eller surfa är alla grymma alternativ.

5. Åk på ett äventyr minst en gång per år.

Betyder ett äventyr för dig att göra något som är lugnt och roligt eller något som är lite skrämmande och utmanande?


Välj ditt eget äventyr, men se till att göra det!

Är du intresserad av att komma igång med oss? Klicka på knappen!

Komma igång!