Namn: Linda Henriksson

Ålder: 29 år

Bor: Kungsbacka

Arbetar: DM/TM i Göteborg, Coach på CrossFit Kungsbacka

Jag är uppvuxen i Anneberg i Kungsbacka men har bott i Malung i Dalarna i nästan 7 år. Under mina år i Malung pluggade jag Skinn och design mode, sedan arbetade jag som butiksansvarig i 3 stycken skinnbutiker. Under tiden jag bodde i Malung upptäckte jag CrossFit, jag kommer ihåg mitt första pass där vi körde xxx. Efter det sa jag aldrig mer! Men jag gav det en ny chans, den här gången blev det Death by Thrusters och jag kände precis likadant den gången.  Men jag fortsatte och det tog inte lång stund innan jag var fast.

CrossFit innebär en viss rörlighet och kroppskontroll, något som passar mig väldigt bra då jag har 7 år med balett bakom mig.

Jag blev efter ett tag less på Malungs gröna skogar och bestämde mig för att flytta hem till Kungsbacka igen där jag hittade CrossFit Kungsbacka tack vare Jan Clingston. Väl där tog det inte lång stund innan jag började utvecklas i både styrka och teknik likväl som kondition.

Hur länge har du tränat CrossFit?

Jag har tränat CrossFit i ca 3 år

Varför valde du att träna CrossFit?

De sakerna som gjorde att jag valde CrossFit som träningsform är egentligen främst gemenskapen, att alltid ha folk som hejar på mig. Vi kan vara hur olika som helst utanför boxen men innanför är vi alla lika och kämpar hårt för att nå resultat. Variationen bidrar den med, att ett pass aldrig är riktigt likt ett annat. Framförallt är det roligt, träning för mig har blivit en livsstil där äta sunt och ha kul tillsammans med andra är en naturlig del.

Om du får ge andra några tips, vad skulle du ge dom?

CrossFit är väldigt varierande så man kan inte vara duktig på allt. Ge inte upp, fortsätt kämpa vidare, förbi eran egen bekvämlighetszon och våga testa. Ingenting är lätt här i livet och de sakerna som är svårt är oftast det vi värderar mest. Med det sagt, lyssna på eran egen kropp under tiden och skynda långsamt när det behövs.

Kort info om mig:

1RM Deadlift: 110kg

1RM Frontsquat: 75kg

5 Strikta Pullups

Min styrka: Rörlighet

Min svaghet: Löpning

Favorit WOD: Fran

Värsta WOD: Kalsu (http://crossfitfootball.com/2014/05/02/2014-05-02-training/)

Min målsättning är att klara 1 Muscle-Up och Handstand Walk så snart som möjligt.

 

Vill du träffa Linda så leder hon våra Prova-på pass på söndagar. Anmälan gör du lättast här: https://goteamup.com/p/316596-crossfit-kungsbacka/e/3411510-prova-pa-pass/