Ibland är de bästa råden inte de mest sexiga. Det hade varit så grymt om vi coacher bara kunde ge er en magisk formel för att ni ska nå era mål på direkten. Kaaaboomm!!!!! Tyvärr fungerar det inte riktigt så. Och när vi tänker efter kanske det ändå inte hade varit så grymt.
Missförstå mig inte, vi kan visst vägleda dig till magiska resultat, med din styrka, din kroppskomposition och ditt tänk MEN ett av de bästa tipsen är också ett av de tråkigaste. Det är helt enkelt –

GÖR DE TRÅKIGA SAKERNA. Det är nämligen just att göra de tråkiga sakerna, dag in och dag ut som ger dig långsiktiga & hållbara resultat. 

Det måste inte vara jättetråkigt men för oss moderna människor upplever vi ganska ofta att det blir tråkigt när något nytt inte längre händer. Det är tråkigt när det är repetitivt och återkommande. CrossFit är ett utmärkt exempel; när du börjar med träningen går utvecklingen ultrasnabbt, allt är nytt och du utvecklas på varje pass.

Efter varje pass känner du adernalinet och dopaminet pumpa genom kroppen. Du är nästan lite hög på känslan och ja, den där känslan är också ganska mycket beroendeframkallande.
Men vad händer då sen, när läget normaliseras? När du inte längre når personbästa vid varje pass eller du inte får till de där Double Undersen hur mycket du än gnetar vecka ut och vecka in. Då kanske man börjar tycka det blir tråkigt. Att preppa sin mat VARJE söndag. TRÅKIGT. Att träna på det vi inte är särskilt bra på. TRÅKIGT. Att gå och lägga sig i tid. TRÅKIGT.

Vi satsar hellre på att vinna på lotto än att spara lite varje dag, år ut och år in. Vad tror du själv i slutändan kommer att ge dig mest???? Helt rätt, du har ju själv svaret. Du vet att det TRÅKIGA är vägen att gå. ÄG det. Gör ditt tråkiga och det kommer att leda dig närmare dina mål varje dag. 

Så när du nu möter den nya veckan ta med dig det mindsetet – jag ÄGER – även det TRÅKIGA!

“Perseverance is not a long race. It´s many small races, one after another.”
Walter Scott