CrossFit

CrossFit – Fitness i världsklass förklarat med 100 ord av Coach Greg Glassman

”Ät kött och grönsaker, nötter och frön, en del frukt, lite stärkelse och inget socker. Håll intaget på en nivå som stödjer träningen men inte kroppsfett. Träna de huvudsakliga lyften: marklyft, frivändningar, knäböj, pressar, stöt och ryck. Lär dig gymnastikens grunder; pull-ups, dips, repklättring, armhävningar, sit-ups, pressar till handstående, piruetter, volter, split och olika positioner. Cykla, spring, simma och ro hårt och snabbt. Blanda dessa element fem till sex dagar i veckan i så många kombinationer och mönster som kreativiteten tillåter. Rutin är fienden. Håll träningspassen korta och intensiva. Lär dig och utöva nya sporter regelbundet.”

Så… Vad är CrossFit?

 

CrossFit kombinerar de bästa delarna av tyngdlyftning, löpning, kroppsviktsövningar och kettlebells. Vi gör en del gymnastiska övningar också. Genom att hålla oss till de mest effektiva övningarna från varje område kan vi hålla oss till workouts runt 30 minuter.

De är tuffa, men de måste de vara.

Det tar ett par år att bli riktigt grym på CrossFit men du kan bli duktig på ett par månader. Sugen på att prova?

Boka en gratis ”No-Sweat” intro där du möter en av våra coacher för en privat 20-minuter lång introduktion. Inget säljtryck, bara en chans för att se om vi är kompatibla.

Something went wrong when trying to display this form.