"Yoga should be easy because life isn’t. "

Yoga som träning har inget med religion att göra, men det finns en röd tråd i Yogan med goda tankar om livet, naturen, kroppen och med kärlek mot dig själv o andra. Yogan använder ett eget språk Sanskrit som bla. beskriver våra asanas/positionerna och känslor, vilket gör att när vi umgås över våra landsgränser har vi samma språk och förenas på mattan vart vi än är i världen.

Vinyasa yoga

En flödande Yogaform där asanas/positionerna och andetag flyter i ett, du är i ständig rörelse under passet vilket gör fullt fokus på dig och din kropp. 

Vi börjar med ett flöde som väcker ryggraden mjukar upp handleder och övriga leder, för att  sen gå över i styrkeflöden, med krigare och solhälsningar. Vi fortsätter sen med balanser och  core, för att avsluta med en skön avlappande savasana.  

Allt till musik , ett pass som för dig som gillar och träna och samtidigt få rörlighet. 60-75  minuter. 

YIn YOGA

Är en lung meditativ Yoga form där fokus ligger på bindväv/fascia, meridinader (energibanor) nervsystemet, lymfsystemet, leder och ligament. Man vill behålla kroppens rörlighet, inre  flöden och återfukta fascian så den blir följsam. Andningen är en viktig del för att kroppen ska släppa  trauman och rädslor och ge efter i rörelser. Alla positioner/asanas utförs sittande eller  liggande på mattan och vi håller 3-5 minuter. Känns det stumt skakar vi och gungar lätt tills  kroppen vill vara med. Klä dig varmt och ha gärna med egen filt eller badlakan för stöttning. Men musik 60-75 minuter 

Sensing yoga

Handlar om att Sense – känna in vart kroppen befinner sig just nu i denna stund. Det finns inget fel, ingen linjering eller rak rygg här. Bara tillåtande att Sensing Yoga  handlar om att Sense – känna in vart kroppen befinner sig just nu i denna stund. Det finns inget fel, ingen linjering eller rak rygg här. Bara tillåtande att vara precis där du är just nu. 

Lyssna inåt, gärna blunda, tillåta andetaget att visa vägen i ett mjukt långsamt flöde. 

Under ett Sensing pass kommer du som du är i mjuka gärna varma kläder. Vi startar klassen med en guidad meditation. följt av ett flöde av rörelser och avslutar  med avslappning.

Mobility

Ett pass inspirerat från yogan med fokus på ryggrad axlar och stela baksidor.  Vi jobbar igenom kroppen i mjuka flöden och arbetar med ligament och fascia. Enkla övningar som passar alla som känner sig stela o stumma i kroppen och är ett perfekt  komplement till Crossfit. 30 minuter till musik